Länge sen sist, jag vet.

HEEEEEJ!!!! 
Mina tjejer är ju nu 10 och snart 8 år. Tänk att Moa snart efter sommarlovet börjar 4:an och My 2:an. Tjejerna mår fin fint, de trivs båda två i skolan och har gott om kompisar. Nu under sommarlovet har vi mest badat, lekt, fiskat. Massor av tid har spenderats vid poolen såklart, men vi har också varit iväg till olika stränder och myst. Vi har faktiskt inte direkt något jätte planerat för sommaren, förutom att jag lovat dom att vi en dag ska åka till Furuvik. Den parken är helt klart den bästa. Den har bad, djur och framför allt KARUSELLER!!!! Något barnen saknat massor! En park med allt de önskar. Perfekt.
 
 
Mammas stora tjejer 💕
 
Annars då? 
Stora förändringar! 
Jo allt började i november 2019 när vi åkte på semester till Cypern, jag, tjejerna och mormorn. Vem tusan hade kunnat tro att jag där och då skulle falla pladask för ena servitören på hotellet. Haha! Jag som aldrig trott på de där med "kärlek vid första ögonkastet" men de kan man nog kalla detta för, haha. Jag blev sådär larvigt förälskad, snabbt, i en man jag ttippade på var runt 35 år, men sen visade sig vara 6 år yngre än mig. Han trodde jag var typ 22 och att tjejerna inte var mina, utan att de var mina små syskon. HAHAH! 
 
Tillbaka i Sverige höll vi kontakt varje dag, typ dygnet runt... Tills jag sen tog med mig tjejerna (och även Vanessa som under längre tid bott hos oss) och reste tillbaka till Cypern i mars 2020. Vi hyrde hus och skulle stanna en vecka, men det blev istället 2 veckor. Allt kändes så enkelt och perfekt redan från start. Dessa två veckor spenderade vi med massa bad och skoj men också fix av massa papper för att han nästa gång skulle kunna hälsa på oss i Sverige.
 
 
Och mycket riktigt, han kom hit, även om det blev en lång och jobbig väntan igen men vi höll kontakt genom samtal och chatt typ dygnet runt fram till oktober 2020 då han äntligen kunde resa till Sverige och hälsa på oss här. Eller hälsa på, han har ju nu bott här med oss i snart 9 månader! 
Det gick bra från start för tjejerna att även acceptera att mamman hade hittat kärleken, och med tanke på att Imran är barnkär och gärna busar omkring så gick det enkelt. Den ena satt som klister på honom från typ dag 1 medan den andra behövde lite mer tid.. så jag är nästan förvånad själv över hur lätt allt ändå gått med den biten då tjejerna är vana att ha mamma för sig själva..  
 
Det är ganska svårt att beskriva hur det känns att träffa någon sådär helt plötsligt, och bara bli galet kär upp över öronen och de andra runtomkring en, inte alla men de flesta , tyckte väl att jag var galen... Dom trodde nog att jag plötsligt blivit helt skadad eller hjärntvättad. Såhär i efterhand kan jag väl förstå hur de måste sett ut, men just där och då ville jag bara vara med honom. Och den känslan är fortfarande kvar (för de mesta iaf, haha) Det känns faktiskt som att jag äntligen hittat den rätte så jag är glad över att jag bestämde mig för att följa mitt hjärta, göra de som kändes rätt och bra för mig. Det kan inte annat än att gå bra, eller åt helvete tänkte jag och åkte iväg.. Och det visade sig ju att gå bra! 
 
Han är fin han, min man ❤
 
Vi hörs snart igen! 
 
0 kommentarer